Wien Museum Klobuki#Wien

Wien Museum-KLOBUKI!-Chapeau!

Družbena zgodovina pokrite glave

razstava od 9. junija do 30. oktobra 2016
odprto od torka do nedelje in ob praznikih od 10. do 18. ure

Klobuki oziroma pokrivala niso samo zaščita pred vetrom in vremenom, so tudi znamenja, ugotovitve, komunikacija. Govori se o njih, pa tudi klobuki sami pripovedujejo o tem, katere radi nosimo, o naši kulturni in religiozni pripadnosti, izdajo našo politično nagnjenje in nam pojasnjujejo
katerega ranga smo in h kateremu stanu se štejemo. Lahko preprosto povemo: s čimer se pokrijemo, to smo.

Razstava Chapeau! sledi tem mislim in razvije družbeno zgodovino pokrite glave od revolucijskega leta 1848 do sedanjosti v petih temah, ki reflektirajo družbene procese in pripovedujejo dunajsko zgodovino pokrival:-klobuki kot znamenje moči, izraz blagostanja in družbenega položaja,- kape so sestavni del poklicnih uniform, kot modni akcesoar
ali znamenje politične pripadnosti,- haube, kipoti in naglavne rute kot
osebne "oznake" ali kot simboli religiozne in kulturne identitete. Vse to
pripoveduje zgodbe o njihovih nosilkah in njihovi zasidranosti v dunajski
družbi.
Iz lastne zbirke muzeja in iz izposoje zvemo: klobuki so stoletja dolgo delali ljudi in identitete- ali so bili namesto njih kot razpoznavno znamenje in samostojen simbol za moč ( klobuk nas naredi večjega in širšega).


V ospredju na levi cilinder iz začetka 20. stoletja. Do 1920-let so ga nosili meščani in plemeniti. Klobuk je v času francoske revolucije predstavljal revoluionarne meščane, ta pomen se je izgubil.
V ospredju sredina: damski klobuk iz leta 1891. Take klobuke so nosile napredne meščanke. Bil je zelo zahteven v izdelavi in materialu, delavke so ga izdelale .
 z delom po normi, 
Dandanes so pokrivala v zahodnem svetu skoraj izginila (edini trend so uvožene naglavne rute, kar je ena od od najbolj opaznih sprememb v družabnem drescodu. Na razstavi vidimo 140 klobukov in pokrival v najrazličnejših barvah in oblikah in materialih.
Kot primer  političnega klobuka predstavlja kalabrežan, moški klobuk s širokimi krajci iz filca. Ime ima po njegovi južno-italijanski pokrajini, kjer so ga nosili borci za svobodo, revolucionarji na Dunaju so ga prevzeli in predstavljali nasprotje pridnega meščana s cilindrom.

Dva klobuka iz leta 2016:
na levi znamka "Wellenkind"- naglavni okras Katharine Lehrkinder, ki deluje kot samostojna modistka (material čipke, peresa, ratan)
na desni znamka"Verhutung" slamnati klobuk Jessice Lopez, ki je tudi samostojna modistka, Material so slamnati trakovi, ki jih šiva s svojim 100 let starim šivalnim strojem.
Obe modistki sta absolventki Modne šole v Hetzendorfu na Dunaju
Zelo zanimivo je sedaj kot modna pojava importirana islamska naglavna ruta. Prinaša v pokrival prosto Evropo politično znamenje, o katerem se veliko diskutira. Muslimanka in feministka, kreatorica rute pravi, da je le-ta
simbol svobode: vsaka ženska, ki jo nosi, sama določa njene telesne meje. Da bi to pravilo veljalo za vse muslimanke, do tega pa je še dolga pot.

Modna revija klobukov ob otvoritvi razstave. Wien Museum je znan po zelo uspelih prireditvah ob otvoritvah razstav ali tudi kot spemljalnih dogodkih na temo razstave

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Donauturm/Stolp ob Donavi#Wien

Ringstrasse/Prstan, Mestna hiša #Dunaj

Stephansdom/Stolnica sv.Štefana/#Wien