Egon Schiele reloaded#Wien

LEOPOLD MUSEUM
MuseumsQuartier Wien
Museumsplatz 1, 1070 Wien

EGON SCHIELE

JUBILEJNA RAZSTAVA
odprto od 28.09.2018 do 10.03.2019


Egon Schiele Ženska s črnim klobukom, 1910
Leopold Privatsamlung, Foto:
Leopold Museum, M.Thumberger
Fiona Tan The Changelin, 2006
Foto: Courtesy the artist and Frith
Street Gallery, London

Egon Schiele (1890-1918) Hiše v loku, 1915
Leopold Museum Wien, Foto Leopold Museum Wien, Manfred Thumberger
Tadashi Kawamata (roj. 1953): Plan for Beaufort, 2003
Zbirka Dietharda Leopolda, Foto: Leopold Museum Wien, Manfred Thumberger

Leopold muzej prikazuje 100 let po smrti Egona Schieleja  Jubilejno razstavo-reloaded.
Kuratorja Diethard Leopold in Verena Gamper sta povabila devet sodobnih umetnikov k tej že obstoječi razstavi. Njihova dela so sedaj na ogled s podobnimi temami, ki jih je obravnaval Schiele. Zgoraj sta sliki Hiše v loku (Schiele) in Plan for Beaufort 
( T.Kawamata), ki obravnavata hiše in sta si na prvi pogled podobni, le da je njun nastanek nekaj manj kot 100 let narazen. Na razstavi spadata ti dve sliki pod temo Slike mest. Tako Schiele kot tudi Kawamata s posebno vnemo obravnavata poglede na mesto: stare zavite ulice, pogled od zgoraj na razpadajoče fasade in strehe. Japonski umetnik  T. Kawamata rad v svojih delih "preobleče" v rabljene deske in deščice  neko poslopje, stene, mostove in tako dalje. Slike izgledajo zavestno kot amaterske, umetnik s tem ponazarja "construktion-destruktion", kar najdemo tudi v normalnem življenju v mestih.

V poglavju portreti  sta v primerjavi sliki E. Schieleja Ženska s črnim klobukom iz leta 1910 in slika Fione Tan The Changeling ( Neodločna) iz leta 2006. Schielejev portret ne
želi toliko posredovati prepoznavnost portretiranke - želi prikazati bistvo njegovega nasproti sedečega modela, njeno insceniranje z maškarado, deloma so v portretu tudi sledovi njega samega. Fiona Tan (roj. 1966) se v Videoinstalaciji igra s konvencijami
portretnega slikarstva. Dva nasproti si postavljena portreta na monitorjih prikazujeta 
fotoportret japonske učenke, ki je nastal iz 200 posamičnih posnetkov. Nivelirajoč efekt 
črno-bele fotografije in standardizirana šolska uniforma deklice še okrepijo zvezo med posameznimi slikami in posredujejo vtis individua brez individulanosti.

Sledijo še slike umetnikov Luise Bourgeois, Jürgena Klauke, Sarah Lukas, Chloe Piene, Rudolfa Polanszkyja. Maximiliana Prüferja ter Elisabeth von Samsonov.

Vsaka od teh slik se lepo vkljapla v obstoječo razstavo. Pet umetnikov je bilo prisotnih na predstavitvi. Pokazali so zadovoljstvo nad sodelovanjem na razstavi.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Donauturm/Stolp ob Donavi#Wien

Ringstrasse/Prstan, Mestna hiša #Dunaj

Stephansdom/Stolnica sv.Štefana/#Wien