David-Michelangelo#Italija


Michelangelov
DAVID

Potovanje v Firence
Michelangelo: David (1501-1504)

Da bi se izognili čakanju v vrstah pred znamenitostmi v tem mestu smo si kupili FirenzeCard: 72 ur, 72 muzejev in za 72 evrov. Povsod, tako v cerkvah ali v muzejih je treba plačati vstopnino ( razen za v cerkev Santa Maria del Fiore), tako nam se je ta izdatek prav gotovo splačal.

Galleria dell'Accademia zavzema posebno vlogo med muzeji v Firenzah, saj je tu shranjena zbirka Michelangelovih del, med njimi svetovno znana skulptura Davida. Firenčani so ga že leta 1873 odstranili iz prvotnega prostora na trgu Piazza della Signoria, ker so ga vremenski vplivi in umazanija razkrajali. Pet let kasneje so na prvotno mesto postavili kopijo tega kipa.

Kot poosebljenje idealne moškosti in erotike fascinira Michelangelov 4 m visoki David že 500 let številne obiskovalce Firenc.
To je prva akt-figura novega časa ustvarjena po zgledu antike. Kip je sedaj v novejšem času zreduciran na Eros. Prvotno je bil to borec za vero in simbol republike Firence.  Knezi iz Milana so v oblegali Firence in si jih hoteli podjarmiti. Ko pa je 1402 leta Milanski knez umrl pred vrati
Firenc, so se pričeli firenčani identificirati z nekdanjimi antičnimi junaki.
Pastirček David je namreč premagal velikana Goliata in sam postal kasneje kralj. Boj za pravično stvar se da na ta način religiozno in politično dobro prodati. Statua prvotno ni bila mišljena, da stoji nekje sama, temveč je bila predvidena za nišo nekje visoko na stolni cerkvi.

Michelangelo: David (v roki frača s kamnom)

Lahen zasuk telesa, njegova napetost kažejo na Michelangelovo dobro poznavanje anatomije. Njegove oči nas nekje fiksirajo, sicer pa je predstavljen v trenutku koncentracije, ko se pripravlja, da bo s fračo vrgel kamen na Goliata. Michelangelov  David odseva držo in gibanje telesa ter notranje vzgibe tega biblijskega junaka pri njegovem nadčloveškem dejanju. Premagal je svoj strah in zaupal, da bo bog njegovo dejanje dokončal.

Prvotno naj bi bil postavljen na stolni cerkvi, nazadnje pa so odločili, da je pravo mesto za ta simbolični kip pred upravno zgradbo firenške republike, pred Pallazzo Vecchio.

V Gallerii dell Accademia so pomembne še slike Giotta , ki ga štejejo kot začetnika takratnega modernega  slikarstva.

Giotto: Madona z otrokom na tronu med Janezom Krstnikom in Bernardom ter angeli


Giotto je prekinil z do takrat veljavnim neprostorskim in netelesnim slikanjem, ki je do tedaj veljalo v bizantinsko-srednjeveškem slikarstvu.

Bil je tudi arhitekt-gradbenik, ki je deloval na izgradnji campanilla -cerkvenega stolpa pri stolni cerkvi Santa Maria del Fiore.
Tudi na Dunaju imamo v KHM eno oljno sliko Giotta.
Po Baedekerju: Florenz

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Donauturm/Stolp ob Donavi#Wien

Ringstrasse/Prstan, Mestna hiša #Dunaj

Stephansdom/Stolnica sv.Štefana/#Wien